Doğal Yetiştiricilik...

Köyönü Tarım, tüketiciye nasıl yetiştirildiğini ve ne yediğini bilme hakkı sunar.

Köyönü Tarım, toprağı olması gerektiği şekilde tarıma elverişli hale getirmek için doğal tarım ilaç ve gübre kullanır, bitki yetiştiriciliğinde doğal yöntemleri benimsemiş çevredeki üreticilerle işbirliği yapar.

Köyönü Tarım; doğal yetiştirdiği ürünleri Menemen, Aliağa, Foça, Karşıyaka, Evka, Bostanlı vb. semt pazarlarında yer ve zaman göstererek tüketiciye en temiz, en sağlıklı ve en ucuz şekilde sunar.

Köyönü Tarım; il, ilçe tarım müdürlüklerinden, ziraat odalarından ve doğal yetiştiricilikteki uzman kişilerden yardım ve eğitim alır.


Cuma, Ocak 10, 2014

Bakla/Mor Bakla Ekimi

Bakla ve Ekimi...





Daha sık dikilenleri de gördük...

Biraz sakız bakla ekmiştik...





'Ekmiştik' dermişim. Aslında tohumdan olanlar ekilir, fide ise dikilir sözündendir...

Bir kaç gün önce ise; yani Ocak ayının ortaları gibi de kıyı Ege özellikle İzmir yöresi için hala bakla ekilebiliyor...





Sevgili Uzaylı'nın Tohum Takas için gönderdiği ve dağıtımdan artan bir avuç kadar Mor Baklayı hanımın ısrarı üzerine' bakalım tadı nasıl oluyor' merakına yenik düşerek bir kaç sıra ektim...





Sakız bakla ve bezelye yanına bir kaç ark yapmıştım. Boş duruyordu. Arkların içine koyun gübresi, klino, leonardit, kendi yaptığım enzim ve çay atıklarından yaptığım harcı içerine serpiştirdim...




Özellikle Bakla böyle gübrelemeyi çok seviyor. Gecen yıldan tecrübe oluşturmuştum. Gübrenin nasıl hazırlandığını 'Kendi Gübreni Kendin Yap' sayfasında anlatmayı düşünüyorum...





Gübrelenen arkları çapa ile karıştırdım...





Toprağın üzerine tekrar gübreleyip birer karış ara ile Mor Baklaları hafif çukur yaparak yerleştirdim ve üzerine sıkıca toprak ile kapadım...




Toprağın nemi yeterli görünmedi. Aslında Baklaları suda ıslatıp da ekebilirdim. Ektiğim baklaların üzerilerine bira su döktüm. Bu daha çabuk çimlenip gelişmesini sağlayacak. Çok su dökülürse ya da bakla ekimi sonrası çok yağmur yağarsa bezelye veya börülce gibi toprağın altında hamur olup çimlenmeye bilir..



1 yorum:

  1. Sayın Halil Önen Ağabey,
    Ortalıktan gaybolmak yok, oralarda, buralarda bi şekilde bulunacan!
    Anaştık mı? Gal saglıcağınan.
    Sevgi ve saygılar. (Angara'dan)

    YanıtlaSil